Woonomgeving

Een buurt of wijk moet fijn zijn om in te wonen. Wij willen een prettige woonomgeving bieden met goede voorzieningen. In een deel van onze woongebouwen maakt een schoonmaker de algemene ruimten schoon. Maar het schoon en netjes houden van de algemene ruimten is de verantwoordelijkheid van álle bewoners. Zorg ervoor dat er geen spullen en rommel staan in de algemene ruimten zoals het portiek, trappenhuis, galerij, centrale entree, kelder en liften. Zo woont u prettig en veilig met elkaar samen. Natuurlijk moet u ook uw eigen woning schoonhouden.

Veel gevraagd over Woonomgeving

De deurmat in ons woongebouw is erg vies/kapot, waar meld ik dit?

U kunt dit bij uw complexbeheerder melden of contact met ons opnemen.

Het stinkt in mijn woning. Wat kan ik doen?

Neem contact met ons op zodat we de oorzaak kunnen achterhalen. Als het nodig is maken we een afspraak met de opzichter, of we verwijzen u door naar het onderhoudsbedrijf.

De galerij - lift - algemene ruimte(s) van ons woongebouw is/zijn niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

U kunt dit bij uw complexbeheerder melden of contact met ons opnemen.

De ramen van mijn woning/gebouw zijn niet goed gewassen. Wat kan ik doen?

Betaalt u servicekosten voor het ramenwassen? U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte. Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoon gemaakt? Dan kunt u dit melden bij de complexbeheerder of contact met ons opnemen.

Er zit graffiti op mijn huis of in de buurt van mijn huis. Wat nu?

Neem contact met ons op om dit te melden. Uw buurtbeheerder komt dan langs om de graffiti te bekijken. Als het nodig is maakt hij of zij een foto van de graffiti en doen wij aangifte. We laten de graffiti zo snel mogeijk verwijderen.

Ik ben mijn milieu- of afvalpas kwijt om het restafval in de container te doen.

U kunt bij de gemeente een nieuwe pas aanvragen. Mogelijk zijn daar kosten aan verbonden. Op de website van de gemeente vindt u meer informatie.

Ik heb geen container bij mijn woning. Bij wie meld ik dat?

Wilt u een nieuwe grijze afvalcontainer voor huisvuil of een nieuwe groene container voor gft-afval? Omdat uw container kwijt of kapot is? Of omdat u graag een tweede container bij huis wilt? Dan kunt u op de website van de gemeente Groningen een grijze of groene container aanvragen.

Ik moet de meterstanden doorgeven aan mijn energieleverancier, maar ik kan niet bij de meterkast komen. Hoe regel ik dat?

Neem contact met ons op, dan zoeken we uit wat we voor u kunnen doen.

Ik wil een sleutelkluisje (laten) ophangen bij de toegangsdeur van mijn woongebouw. Mag dat?

Hiervoor is overleg nodig met de opzichter dagelijks onderhoud.

Ik wil graag de leefbaarheid van mijn wijk verbeteren. Wat kan ik doen?

Wij gaan graag met u in gesprek over uw idee. Mail ons uw idee via info@dehuismeesters.nl.

Kan ik een sponsorverzoek bij jullie doen?

Op 1 juli 2015 werd de nieuwe Woningwet van kracht. Met de invoering van deze wet mogen wij niet meer sponsoren. We mogen wel 'bijdragen aan leefbaarheid'. Dit betekent dat wij alleen nog bijdragen aan activiteiten van bewoners die zorgen voor verbetering van de woning of de directe omgeving.

Wat doen jullie als er spullen op de galerij of in de algemene ruimte staan die er niet horen? Bijvoorbeeld vuilnis of fietsen.

Het is fijn als u dit bij ons meldt. Als bekend is wie de veroorzaker is, dan spreken wij hem of haar daar op aan. De veroorzaker kan het zelf opruimen, of wij doen dat op zijn/haar kosten.

Ruimen jullie sneeuw bij ons gebouw?

Wij ruimen geen sneeuw. Hier bent u als huurder zelf verantwoordelijk voor.

Wanneer komen ze onze portiek schoonmaken?

Dat kunt u zien op het schoonmaakrooster.

Wat is het spreekuur van de complexbeheerder?

Onze complexbeheerder heeft geen spreekuur.

Het portiek stinkt of is vies. Wat kan ik doen?

Ruikt het in het portiek naar een rioollucht?
Neemt u dan contact op met van der Velden Rioleringsbeheer via 050 317 1100.

Komt de stank van afval of vuilnis? Of is de algemene ruimte erg vies?
Neem dan contact met ons op.