Woningverbetering

Als je huis wordt verbeterd terwijl je er woont, geeft dat overlast. We willen je daarbij ondersteunen en het proces zo goed mogelijk regelen.

Als we jouw woning verbeteren, krijg je een brief van ons. Daarin staat alle informatie over wat we willen verbeteren en wat dat van jou vraagt. We nemen ook persoonlijk contact met je op. Als je het op prijs stelt komen we bij je langs. Samen bespreken we je persoonlijke wensen en mogelijkheden.

Veel gevraagd over Woningverbetering

Kan ik dubbel glas in mijn woning krijgen?

Algemeen

Als je dubbel glas wilt, dan kun je hiervoor een aanvraag bij ons indienen. Je kunt dit doen door in te loggen in het Huurdersportaal. Via de knop 'Direct Regelen' kun je 'Woningverbetering aanvragen'. Een aanvraag kan ook ingediend worden via het contactformulier op onze website. Wij beoordelen je aanvraag. 

De glaszetter (SW of Poelman) neemt contact met je op over je aanvraag
Een medewerker van SW of Poelman komt bij je langs en onderzoekt de mogelijkheden. Na dit bezoek ontvang je van ons per brief bericht met een bevestiging van de aanvraag. Je betaalt geen huurverhoging voor het dubbel glas. Het materiaal wordt besteld en wanneer het glas binnen is, wordt er contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak voor het plaatsen van het glas. 

Ik heb een huurverhoging door woningverbetering. Hoe werkt dat?

Algemeen

Na het plaatsen van woningverbetering betaal je soms meer huur. De hoogte van de huurverhoging bepalen wij zo:

  • Na je aanvraag voor een woningverbetering, vragen wij een offerte aan bij de partij die de werkzaamheden voor je uit gaat voeren.
  • Op basis van het totaalbedrag van de offerte berekenen wij het bedrag dat je per maand meer gaat betalen.
  • Wij houden bij het berekenen van de huurverhoging rekening met de richtlijnen van de Huurcommissie. Meer informatie kun je vinden op de website van de Huurcommissie.

Ik wil graag woningverbetering aanvragen, hoe werkt dit?

Algemeen

Wil je je woning (laten) verbeteren, dan kun je hiervoor een verzoek bij ons indienen. Onder woningverbetering vallen maatregelen of voorzieningen die leiden tot meer woongenot. Hierbij kan je denken aan isolatie, een dakraam, cv-ketel of extra groep in de meterkast. Voor veel van deze woningverbeteringen betaal je een maandelijkse bijdrage.

Voor een woningverbetering kun je een aanvraag bij ons indienen

Een aanvraag kun je indienen via het formulier ‘Woningverbetering aanvragen’. Graag ontvangen wij duidelijke foto's van de huidige situatie, zodat wij je aanvraag goed en snel kunnen beoordelen.

Wij beoordelen je aanvraag en berekenen wat de verandering betekent voor je huurprijs
Woningverbetering heeft invloed op de huur die je maandelijks betaald. Na je aanvraag voor een woningverbetering, vragen wij een offerte aan bij de partij die de werkzaamheden voor je gaat uitvoeren. Op basis van het totaalbedrag van de offerte berekenen wij het bedrag dat je per maand meer gaat betalen. Wij houden bij het berekenen van de huurverhoging rekening met de richtlijnen van de Huurcommissie. Meer informatie kunt u vinden op de website van de Huurcommissie.

Wil je wel woningverbetering, maar geen verhoging van de huurprijs?
Dien dan een aanvraag in voor een Zelf Aangebrachte Verandering (ZAV). Zie hiervoor 'heb ik toestemming om zelf aanpassingen te doen in mijn woning?'.