Mag ik reclame op of aan mijn woning aanbrengen?
Algemeen
Zonder onze toestemming mag je geen reclame op of aan de woning aanbrengen. Je kunt via het contactformulier op onze website een aanvraag indienen.
Je wilt van je huis graag een thuis maken. Dat begrijpen we. Veel dingen in je huis kun je daarom naar eigen smaak inrichten en uitkiezen. Wil je zelf gaan klussen? Dan stellen we een aantal voorwaarden om er voor te zorgen dat de woning veilig en kwalitatief goed blijft. Dat is belangrijk voor jou én voor de mensen die na jou in je huis komen wonen.
We leggen je op deze pagina uit waar je rekening mee moet houden, welke werkzaamheden je bij ons moet melden en waar je toestemming voor nodig hebt. Alle kosten voor de werkzaamheden zijn voor je eigen rekening.
Zonder onze toestemming mag je geen reclame op of aan de woning aanbrengen. Je kunt via het contactformulier op onze website een aanvraag indienen.
Voor het ophangen van een sleutelkluisje op de buitenmuur van de woning is toestemming nodig
Je kunt je verzoek indienen via Mijn De Huismeesters, via het contactformulier of door met ons te bellen. Geef in uw aanvraag duidelijk aan waar je het sleutelkluisje wilt gaan bevestigen. Je mag het sleutelkluisje pas plaatsen als je toestemming van ons hebt gekregen.
Heeft je aanvraag spoed, neem dan altijd telefonisch contact met ons op.
Voor dat je verhuist komt de opzichter bij je langs voor een voorcontrole. Tijdens deze afspraak vertelt de opzichter welke veranderingen je mag laten zitten en welke je moet verwijderen. Als je met de nieuwe huurder afspraken maakt voor overname, dan mag je dit in de woning achterlaten. Vul hiervoor altijd een overnameformulier in. Je krijgt van ons geen vergoeding voor de aanpassing die je hebt gedaan in de woning.
Dien de aanvraag alsnog bij ons in via het formulier 'Woningverbetering aanvragen'. De opzichter neemt contact met u op over het vervolg.
Nee, veranderingen die je hebt aangebracht in de woning moet je als huurder zelf onderhouden. Ook het vervangen van een aanpassing is voor je eigen rekening. In sommige gevallen heeft u een aanpassing in de woning van een oud huurder overgenomen. U bent op dat moment de nieuwe eigenaar van de aanpassing en bent verantwoordelijk voor het onderhoud.
Soms heb je toestemming nodig om te klussen in je woning. Dit gaat vaak om aanpassingen, zoals het plaatsen van een kattenluikje, een andere keuken of het aanbrengen van een aanbouw.
Je dient hiervoor een aanvraag voor een Zelf Aangebrachte Verandering (ZAV) in
Per verandering kunnen de voorwaarden verschillen. Als je een aanvraag indient, krijg je meer informatie over welke regels gelden voor de verandering die je wilt aanbrengen. Meer informatie hierover vind je hierover via 'Ik wil graag woningverbetering aanvragen, hoe werkt dit?'. Een aanvraag kun je indienen via het formulier ‘Woningverbetering aanvragen’. Graag ontvangen wij duidelijke foto's van de huidige situatie, zodat wij je aanvraag goed en snel kunnen beoordelen. Begin pas met klussen nadat je toestemming van ons hebt ontvangen.
Na ontvangst van je aanvraag, nemen wij binnen 3 werkdagen contact met je op
Je krijgt altijd een bevestiging of afwijzing van je aanvraag.
Ja, je mag zelf een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaar de oude thermostaat zodat je deze kunt terugplaatsen als je gaat verhuizen.
Als je elektrisch wilt gaan koken, dan kun je hiervoor een aanvraag bij ons indienen. Je kunt dit doen door in te loggen in het Huurdersportaal. Via de knop 'Direct Regelen' kun je 'Woningverbetering aanvragen'. Een aanvraag kan ook ingediend worden via het contactformulier op onze website. Wij beoordelen uw aanvraag en kijken of er voldoende ruimte is in de huurprijs.
Een installatiebedrijf neemt contact met je op over uw aanvraag
Een medewerker van het installatiebedrijf komt bij je langs en onderzoekt de mogelijkheden. Na dit bezoek ontvang je van ons per brief bericht met hoeveel euro de huur wordt verhoogd. Nadat je voor deze huurverhoging hebt getekend, krijgt het installatiebedrijf een opdracht om de voorziening bij je aan te leggen. Houdt er rekening mee dat het een aantal weken kan duren voordat je bericht van ons krijgt over je aanvraag.
Wil je je woning (laten) verbeteren, dan kun je hiervoor een verzoek bij ons indienen. Onder woningverbetering vallen maatregelen of voorzieningen die leiden tot meer woongenot. Hierbij kan je denken aan isolatie, een dakraam, cv-ketel of extra groep in de meterkast. Voor veel van deze woningverbeteringen betaal je een maandelijkse bijdrage.
Voor een woningverbetering kun je een aanvraag bij ons indienen
Een aanvraag kun je indienen via het formulier ‘Woningverbetering aanvragen’. Graag ontvangen wij duidelijke foto's van de huidige situatie, zodat wij je aanvraag goed en snel kunnen beoordelen.
Wij beoordelen je aanvraag en berekenen wat de verandering betekent voor je huurprijs
Woningverbetering heeft invloed op de huur die je maandelijks betaald. Na je aanvraag voor een woningverbetering, vragen wij een offerte aan bij de partij die de werkzaamheden voor je gaat uitvoeren. Op basis van het totaalbedrag van de offerte berekenen wij het bedrag dat je per maand meer gaat betalen. Wij houden bij het berekenen van de huurverhoging rekening met de richtlijnen van de Huurcommissie. Meer informatie kunt u vinden op de website van de Huurcommissie.
Wil je wel woningverbetering, maar geen verhoging van de huurprijs?
Dien dan een aanvraag in voor een Zelf Aangebrachte Verandering (ZAV). Zie hiervoor 'heb ik toestemming om zelf aanpassingen te doen in mijn woning?'.
Je dient het gebruik van een regenton in je tuin aan te vragen bij De Huismeesters. De woning en hemelwaterafvoer dient hier namelijk geschikt voor te zijn.
Wij geven geen toestemming voor het gebruik van een regenton op jouw balkon. Een balkon wordt door een zware regenton namelijk te veel belast en een onderbroken regenpijp is erg gevoelig voor lekkage's in en rondom de woning.
In enkele woningen hebben wij losse, vaak grijskleurige, kasten staan met legplanken. Deze mag je zelf verwijderen uit de woning. Heb je een inbouwkast in je woning die je graag weg wilt halen, doe dit dan altijd in overleg met de opzichter. Wij ontvangen graag een foto van de kast, zodat wij dit op afstand voor u kunnen beoordelen.
Het is niet toegestaan een hout- of pelletkachel in de woning te plaatsen. Wij nemen een aanvraag voor een kachel dan ook niet in behandeling.
Het is mogelijk om door ons een deurspion in je voordeur te laten plaatsen. Neem contact met ons op om een afspraak in te plannen.
Heb je al een deurspion en is deze kapot? Dan komen wij langs om de deurspion te vervangen. Graag ontvangen wij dan de afmeting van de spion die je nu hebt.