Onderhoud door De Huismeesters

Uw woning heeft – zoals iedere woning – onderhoud nodig. De Huismeesters neemt als eigenaar van de woning het overgrote deel hiervan voor haar rekening. Om de kwaliteit van onze woningen op peil te houden, hebben wij een uitgebreid onderhoudsprogramma voor ons woningbezit.

Als er voor uw woning onderhoudswerkzaamheden op de planning staan, ontvangt u hierover op tijd bericht. 

Veel gevraagd over Onderhoud door De Huismeesters

Hoe werkt het planmatig onderhoud?

Elk jaar kijken we voor welke woningen planmatig onderhoud staat gepland. Sommige werkzaamheden voeren we eenmaal in de 20 tot 30 jaar uit. Ander onderhoud doen we eens per 2 jaar. Onder planmatig onderhoud valt onder andere de cv-ketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. Ook hebben we aandacht voor energiebesparing, we plaatsen vaak dubbel glas of zonnepanelen. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we gaan doen.

Er wordt binnenkort (planmatig) onderhoud aan mijn woning gedaan. Hoe gaat dat in zijn werk?

U krijgt een brief als de aannemers de wijk in gaan om de woningen te bekijken. Zodra bekend is wie de klus gaat doen, krijgt u opnieuw een brief. Daarin staat wat er gaat gebeuren en bij wie u terecht kunt met vragen. Van de aannemer krijgt u ook bericht op welke datum ze bij u aan het werk gaan.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Meestal zijn de kosten voor planmatig onderhoud voor onze rekening. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij het plaatsen van een cv-ketel of zonnepanelen, staat hier een maandelijkse huurverhoging tegenover. Dit vertellen we u altijd vooraf zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Tegenover deze extra kosten staat vrijwel altijd een besparing op de energiekosten. Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan zijn deze kosten altijd voor u zelf.

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

De eerste 3 maanden na oplevering kunt u rechtstreeks contact opnemen met de aannemer. Het telefoonnummer of e-mailadres vindt u in de aankondigingsbrief van de aannemer. Na deze 3 maanden kunt u alle reparatieverzoeken bij ons melden.

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

U kunt bellen met het schildersbedrijf. U vindt de gegevens in de brief die u van ons heeft ontvangen. De schilder maakt een nieuwe afspraak met u.

Er is een aannemer bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

U krijgt altijd van tevoren een brief als wij onderzoek doen in uw woning of wijk. Vaak hebben onze medewerkers of aannemers deze brief bij zich. Hier kunt u om vragen. U kunt ook altijd vragen om legitimatie. Vertrouwt u het niet? Neemt u dan meteen contact met ons op.

Openingstijden
WIj zijn op werkdagen geopend van 08:30 uur tot 12:00 uur. Na 12:00 uur kunt u alleen op afspraak bij ons terecht. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 08:30 uur tot 16:00 uur op telefoonnummer 050 365 71 71.

Mijn woning is geschilderd. De ramen zijn erg vies geworden. Wat nu?

De ramen mogen de eerste 3 weken niet gewassen worden. De verf moet eerst drogen. Daarna mag u de ramen zelf wassen.

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

Als u ons belt, kijken wij dit voor u na. Onderhoud dat wij nog dit jaar uitvoeren, kunnen wij aan u doorgeven. Staat het onderhoud gepland voor na dit jaar? Dan kunnen wij u de informatie alleen onder voorbehoud geven. In de planning van de komende jaren schuiven we mogelijk nog. Bijvoorbeeld om technische of financiële redenen.

Wie betaalt het energieverbruik tijdens het planmatig onderhoud in mijn woning?

U mag dit bespreken met de aannemer die het onderhoud uitvoert.

Ik heb geen nieuwe keuken gekregen. Hoe kan dit?

Het vervangen van de keuken nemen we mee tijdens het planmatig onderhoud van uw woning. Het kan zijn dat uw keuken tussentijds nog is vervangen en daarom niet in aanmerking komt voor vervanging. Mocht u denken dat dit niet klopt, neem dan contact met ons op.

Mijn geiser wordt vervangen, neemt de installateur van de cv-ketel de geiser ook mee?

De geiser is van de Energiewacht, deze wordt niet meegenomen door de installateur van de cv-ketel. U kunt de Energiewacht bellen via 088 555 3000 (lokaal tarief) om de geiser op te laten halen.

Mijn geiser is vervangen door een cv-ketel. Moet ik mijn onderhoudscontract van de geiser opzeggen?

Zodra de geiser is vervangen, loopt het onderhoudscontract voor de cv-ketel via De Huismeesters. U moet het onderhoudscontract bij de Energiewacht opzeggen.

Dit kan via een opzegformulier van de Energiewacht. De installateur laat een formulier bij u achter. Heeft u geen formulier ontvangen? Neem dan telefonisch contact op met de Energiewacht via 088 555 3000.

De Huismeesters laat het onderhoud van de cv-ketel ook via de Energiewacht uitvoeren. U betaalt in de servicekosten een bedrag voor Service Technische Installaties.