Reparatie melden

Als er iets kapot is, laat het ons dan meteen weten. Zo voorkomt u dat wij met spoed bij u langs moeten komen, of dat er iets moet worden gerepareerd in het weekend of de avonduren.

U kunt uw reparatieverzoek indienen via onze website en Mijn De Huismeesters. Bekijk uw openstaande reparatieverzoeken, online. U kunt ook contact met ons opnemen.

Veel gevraagd over Reparatie melden

Ik heb niet alle sleutels van de raamboompjes. Wat kan ik doen?

De sleutels van de raamboompjes zijn allemaal hetzelfde. U heeft dus aan één sleutel genoeg. Heeft u helemaal geen sleutel? Dan doet u het volgende: Meld dit via een reparatieverzoek op Mijn De Huismeesters.

Hoe werkt de stekkerproef?

Heeft u een elektrastoring? Test eerst of de stroomstoring misschien in één van uw apparaten zit. Dit noemen we de ‘stekkerproef’.  De stekkerproef voert u zo uit:

  • Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit.
  • Schakel alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in.
  • Stop alle stekkers één voor één terug in de stopcontacten.

Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het apparaat is dan de oplossing.

Werkt de stekkerproef niet?
Controleer dan of u niet teveel apparaten op één stroomgroep heeft aangesloten. Is dit niet het geval? En valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand. Neem contact met ons op via telefoonnummer 050 – 365 71 71 om de reparatie te melden.

Blijkt achteraf dat de storing toch door uw eigen apparatuur of door uzelf is veroorzaakt, dan ontvangt u na het herstellen van de stroomstoring een rekening voor de gemaakte kosten.

 

Waar meld ik een reparatieverzoek?

U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden:

  • U kunt online uw reparatieverzoek melden (24 uur per dag, 7 dagen in de week);
  • mailen via info@dehuismeesters.nl (24 uur per dag, 7 dagen in de week) of;
  • telefonisch op 050 - 365 71 71 (op werkdagen tussen 08.30 en 16.30 uur).

Spoedreparaties kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week melden via 050 - 365 71 71.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer komen jullie langs?

Wij nemen binnen 3 werkdagen contact met u op om een afspraak te maken.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Als u zelf schade veroorzaakt aan uw woning, dan kunt u contact met ons opnemen. De kosten voor reparatie zijn voor uzelf.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal tips om schade door bevriezing te voorkomen:

  • Strooi zout in een kunststof regenpijp en/ of een kunststof balkonafvoer.
  • Tap en sluit waterkranen af in ruimtes die niet verwarmd zijn. 
  • Bent u een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 15 graden Celsius staan.

Ik woon in een complex met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

Bent u huurder van de Huismeesters? Geef dan uw reparatieverzoek aan ons door. Een reparatieverzoek meldt u via www.dehuismeesters.nl of bel ons op 050 - 365 71 71.

.

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude thermostaat zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan 050 - 365 71 71. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst.Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water en soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u in de bouwmarkt. Voor meer advies kunt u contact met ons opnemen.

Ik wil zelf klussen in de woning, wie kan mij meer informatie geven?

U kunt contact met ons opnemen, dan kan de opzichter u informatie geven.

Wat kan ik doen bij brandschade?

Als u schade heeft aan uw woning door brand, neemt u contact met ons op. Daarnaast adviseren wij u melding te doen bij uw verzekeringsmaatschappij.  

Het stinkt in mijn woning. Wat kan ik doen?

Neem contact met ons op zodat we de oorzaak kunnen achterhalen. Als het nodig is maken we een afspraak met de opzichter, of we verwijzen u door naar het onderhoudsbedrijf.

Ik heb een waterlekkage. Wat kan ik doen?

U kunt een reparatieverzoek bij ons indienen, dit kan via onze website www.dehuismeesters.nl of bel ons 050 3657171.

Mijn mechanische ventilatie werkt niet, wat kan ik doen?

U mag rechtstreeks contact opnemen met de leverancier.

Neem contact op met firma Feenstra op telefoonnummer 088 - 845 50 00
Corpus den Hoorn, Vinkhuizen en Cortinghborg (woonhoven)

Of met de Energiewacht op telefoonnummer 088 - 555 30 00
Overige wijken

Wie kan mij informatie geven over een aansluiting voor internet & televisie in mijn woning?

Wij zijn verantwoordelijk voor een aansluiting in de meterkast. Wij leveren geen internet & televisie, daarvoor dient u zelf een contract af te sluiten bij een leverancier. Betaalt u voor internet & televisie in de huur? Neem dan contact met ons op, dan zoeken wij uit hoe we u kunnen helpen.

Mijn afstandsbediening voor de parkeergarage doet het niet. Wat moet ik doen?

 

Vervang eerst de batterijen. Werkt de afstandsbediening daarna nog niet? Neem dan contact met ons op.

Zie ook