Reparatie melden

Als er iets kapot is, laat het ons dan meteen weten. Zo voorkomt u dat wij met spoed bij u langs moeten komen, of dat er iets moet worden gerepareerd in het weekend of de avonduren.

U kunt uw reparatieverzoek indienen via onze website en Mijn De Huismeesters. Bekijk uw openstaande reparatieverzoeken, online. U kunt ook contact met ons opnemen.

Veel gevraagd over Reparatie melden

Ik heb niet alle sleutels van de raamboompjes. Wat kan ik doen?

De sleutels van de raamboompjes zijn allemaal hetzelfde. U heeft dus aan één sleutel genoeg. Heeft u helemaal geen sleutel? Dan doet u het volgende: Meld dit via een reparatieverzoek op Mijn De Huismeesters.

Hoe werkt de stekkerproef?

Heeft u een elektrastoring? Doe altijd eerst een stekkerproef om uit te sluiten dat het aan uw eigen apparatuur ligt: Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit. Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in. Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten. Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing. Geeft geen enkel apparaat een probleem? U heeft niet teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? En valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.

Waar meld ik een reparatieverzoek?

U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden: Via onze website www.dehuismeesters.nl. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Op werkdagen kunt u tussen 08.30 en 16.30 uur bellen op 050 3657171. Mailen via info@dehuismeesters.nl. Spoed? Bel dan 050 - 365 71 71. Na 16.30 uur wordt u doorgeschakeld naar onze storingsdienst.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer komen jullie langs?

Wij nemen binnen 3 werkdagen contact met u op om een afspraak met te maken.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Als u zelf schade veroorzaakt aan uw woning, dan kunt u contact met ons opnemen. De kosten voor reparatie zijn voor uzelf.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen: Strooi zout in een kunststof regenpijp en/ of een kunststof balkonafvoer. Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes. Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan.

Ik woon in een complex met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren of vragen we u dit te doen. Een reparatieverzoek meldt u via onze websitewww.dehuismeesters.nl of bel ons op 050 3657171.

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude thermostaat zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan 050 3657171. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst.Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water en soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u in de bouwmarkt. Voor meer advies kunt u contact met ons opnemen.

Ik wil zelf klussen in de woning, wie kan mij mee informatie geven?

U kunt contact met ons opnemen, dan kan de opzichter u informatie geven.

Wat kan ik doen bij brandschade?

Als u schade heeft aan uw woning door brand, neemt u contact met ons op. Daarnaast adviseren wij u melding te doen bij uw verzekeringsmaatschappij.  

Het stinkt in mijn woning. Wat kan ik doen?

Neem contact met ons op zodat we de oorzaak kunnen achterhalen. Als het nodig is maken we een afspraak met de opzichter, of we verwijzen u door naar het onderhoudsbedrijf.

Ik heb een waterlekkage. Wat kan ik doen?

U kunt een reparatieverzoek bij ons indienen, dit kan via onze website www.dehuismeesters.nl of bel ons 050 3657171.

Mijn mechanische ventilatie werkt niet, wat kan ik doen?

U mag rechtstreeks contact opnemen met de leverancier. Weet u niet wie de leverancier is? Neem dan contact met ons op.

Wie kan mij informatie geven over een aansluiting voor internet & televisie in mijn woning?

Wij zijn verantwoordelijk voor een aansluiting in de meterkast. Wij leveren geen internet & televisie, daarvoor dient u zelf een contract af te sluiten bij een leverancier. Betaalt u voor internet & televisie in de huur? Neem dan contact met ons op, dan zoeken wij uit hoe we u kunnen helpen.

Mijn afstandsbediening voor de parkeergarage doet het niet. Wat moet ik doen?

 

Vervang eerst de batterijen. Werkt de afstandsbediening daarna nog niet? Neem dan contact met ons op.

Zie ook