Tijdelijke verhuur

Het komt voor dat we per direct (tijdelijke) sociale huurwoningen te huur kunnen aanbieden. Hieraan zijn een aantal voorwaarden verbonden. 

Veel gevraagd over Tijdelijke verhuur

Kan ik tijdelijk een woning huren?

Ja, dat kan als wij tijdelijke woonruimte beschikbaar hebben. Wij verhuren alleen op basis van een Leegstandsvergunning in het kader van sloop/renovatie in een bepaald gebied.

Hoe kom ik in aanmerking voor een tijdelijke woning?

U kunt zich aanmelden voor een tijdelijke woning via info@dehuismeesters.nl. Hier geeft u uw persoonlijke gegevens aan ons door, zoals naam, telefoonnummer, geboortedatum en uw registratienummer van WoningNet. Als er een woning beschikbaar komt bepalen wij of de woning aan u wordt aangeboden.

Raak ik mijn inschrijfduur bij WoningNet kwijt als ik een tijdelijke woning ga huren?

Nee, als u een tijdelijke woning gaat huren behoudt u uw inschrijfduur.

Zijn er specifieke eisen voor tijdelijke verhuur?

Wij huisvesten alleen kandidaten zonder inwonende kinderen en zonder financiële problemen / bijzonderheden. U moet ook voldoen aan de passend toewijzingsregels.

Wordt er passend toegewezen bij Tijdelijke Verhuur?

Ja. Ook bij Tijdelijke Verhuur wordt er passend toegewezen en moet u uw inkomensverklaring overleggen.

Ik heb een tijdelijk huurcontract. Wanneer en hoe wordt mijn tijdelijke huurcontract verlengd?

Een tijdelijke huurcontract wordt verlengd als u de huur altijd op tijd heeft betaald, de woning goed bewoond  en als er geen overlast of klachten over u bekend zijn. Wij sturen u ruim van te voeren een verlengingscontract met het verzoek dit contract te ondertekenen en terug te sturen