Kennisbank

Huur betalen

In uw huurcontract met De Huismeesters staan afspraken over het betalen van de huur. U betaalt maandelijks en dat doet u steeds vooraf. De huur moet uiterlijk op de eerste dag van de maand bij ons binnen zijn.

Lees het volledige antwoord

Overlast

Een fijn huis, aardige buren, een leuke wijk? In Nederland wonen we dicht op elkaar. Dit kan gezellig zijn, maar ook overlast veroorzaken. Bijvoorbeeld door rommel in het trappenhuis, harde muziek, stank of hondengeblaf. Kleine ergernissen kunnen...

Lees het volledige antwoord

Huurovereenkomst

Als u een woning, parkeerplaats, berging of garage gaat huren, ondertekent u een huurovereenkomst. Een onderdeel van de huurovereenkomst zijn de algemene huurvoorwaarden. Hierin staan alle rechten en plichten van u als huurder. Maar ook de rechten...

Lees het volledige antwoord

Aangepaste woning (WMO)

Heeft u een beperking of gezondheidsproblemen? Maar wilt u wel graag in uw eigen woning blijven wonen? Misschien zijn er dan hulpmiddelen of aanpassingen in uw woning nodig. Hiervoor kunt u gebruikmaken van de WMO. Dit is de Wet Maatschappelijke...

Lees het volledige antwoord

Huur opzeggen

Huurt u een woning, garage, berging of parkeerplaats van De Huismeesters en wilt u hiervan de huur opzeggen? Dit regelt u eenvoudig online via Mijn De Huismeesters. U kunt dagelijks de huur opzeggen. Wij hanteren een opzegtermijn van 1 maand. Houd...

Lees het volledige antwoord

Inschrijven

De Huismeesters heeft woningen in Groningen en Haren. Het grootste deel van onze woningen zijn sociale huurwoningen. Wilt u in aanmerking komen voor een sociale huurwoning, schrijf u dan als woningzoekende in bij WoningNet. Dat kan als u 17 jaar of...

Lees het volledige antwoord

Medehuurder

U bent medehuurder als u samen met de hoofdhuurder het huurcontract heeft ondertekend. U bent dan beide huurder. Daarmee heeft u allebei dezelfde rechten en plichten en bent u allebei en los van elkaar hoofdelijk aansprakelijk voor alle...

Lees het volledige antwoord

Onderhoud door De Huismeesters

Uw woning heeft – zoals iedere woning – onderhoud nodig. De Huismeesters neemt als eigenaar van de woning het overgrote deel hiervan voor haar rekening. Om de kwaliteit van onze woningen op peil te houden, hebben wij een uitgebreid...

Lees het volledige antwoord

Reparatie melden

Als er iets kapot is, laat het ons dan meteen weten. Zo voorkomt u dat wij met spoed bij u langs moeten komen, of dat er iets moet worden gerepareerd in het weekend of de avonduren. U kunt uw reparatieverzoek online melden met uw postcode en...

Lees het volledige antwoord

Sleutels inleveren

De sleutels levert u op de laatste huurdag vóór 12.00 uur in bij onze receptie. Binnendeursleutels kunt u in de sloten laten zitten.

Lees het volledige antwoord