Betalingsregeling

Veel gevraagd over Betalingsregeling

Kan ik een betalingsregeling met jullie treffen?

Algemeen

Neem contact met ons op voor het aanvragen van een betalingsregeling. Wij bekijken met u wat mogelijk is. 

Eerste hulp bij Geldzaken
Per 1 januari 2021 zijn wij bij een huurachterstand verplicht uw gegevens door te geven aan de Gemeente Groningen. De gemeente bekijkt tijdens een vrijblijvend gesprek samen met u of zij ruimte zien voor het oplossen van uw betalingsachterstand(en). Heeft u er bezwaar tegen dat wij uw gegevens doorgeven? Laat dit dan binnen 10 dagen na het ontvangen van de betalingsherinnering schriftelijk aan ons weten.

Ik kan mijn betalingsregeling deze maand niet betalen. Wat nu?

Algemeen

Heeft u een betalingsregeling met ons getroffen, maar lukt het u niet om deze te betalen? Neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Wij kijken dan samen met u naar een oplossing.

Kan ik voor de afrekening servicekosten een betalingsregeling krijgen?

Algemeen

U kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik een betalingsregeling treffen voor een woningverbetering?

Algemeen

Als u een woningverbetering aanvraagt krijgt u een factuur van  ons. U kunt hiervoor geen betalingsregeling treffen.

Wat is de Voorzieningenwijzer?

Algemeen

Wij willen u helpen om geld te besparen. U heeft misschien recht op meer toeslagen of subsidies dan u weet. Een medewerker van WIJ Groningen kan samen met u bekijken of u kunt besparen op uw vaste lasten. Maar ook of u recht heeft op geld.

Heeft u interesse? U kunt u meer informatie vinden en u aanmelden via de website van: 'Dat geldt voor mij'